Inotul este unul dintre cele mai complexe sporturi cu o multime de beneficii asupra sanatatii

Beneficiile fizice si mentale ale inotului

0 recenzii
Beneficiile fizice si mentale ale inotului

Inotul este un exercitiu pentru persoanele de toate varstele. Inotul te ajuta sa ramai mereu in forma, dar beneficiile se extind si la sanatatea mintala.Inotul este un sport complex si complet, potrivit si recomandat atat femeilor si barbatilor, cat si copiilor sub 10 ani. Este unul din sporturile nobile, care-ti ofera nenumarate beneficii si, per total, te ajuta sa te simti si sa arati mai tanar.

Persoanele cu varsta cuprinsa intre 19 si 64 de ani ar trebui sa aiba 150 de minute de activitate aerobica moderata in fiecare saptamana. Copiii mai mici ar trebui sa fie si ei activi fizic.
Poti alege inotul ca forma de exercitiu pentru o serie de motive. Ofera organismului un antrenament profund si are multe avantaje pentru persoanele de toate varstele.
 

15 beneficii ale inotului:
Inotul ofera o varietate de beneficii sanatatii mentale si fizice. Cincisprezece dintre ele  sunt enumerate mai jos.

 

1. Un antrenament intreg

Inotul  poate creste ritmul cardiac, tonusul muschilor si poate gestiona greutatea.
Inotul  pune in miscare aproape fiecare grup major de muschi, determinand astfel folosirea bratelor, picioarelor si al intregului corp.

Inotul:

  • creste ritmul cardiac fara a pune stres pe corp
  • imbunatateste rezistenta
  • imbunatateste tonusul musculare
  • ajuta la gestionarea greutatii


2. Formarea rezistentei cardiovasculare
Exercitiul cardiovascular, adesea denumit cardio, implica inima, plamanii si sistemul circulator. Cercetarile sugereaza ca inotatorii sunt cu 50% mai putin predispusi mortalitatii decat persoanelor inactive. Un studiu din 2016 arata ca inotul poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la controlul nivelurilor de zahar din sange.

3. Potrivit pentru toate varstele si nivelurile de forma fizica
Inotul permite unei persoane sa mearga in ritm propriu, astfel ca nu te vei simti fortat sa executi miscari care ti se par grele sau imposibile.
O persoana poate invata sa inoate la o varsta frageda, iar cele mai multe piscine au o zona desemnata pentru incepatori si oameni care prefera sa inoate incet.

 
4. Protejeaza articulatiile si oasele
Cand inotam, greutatea corpului se disperseaza pe apa si astfel nu vom avea incarcare exterioara asupra articulatiilor. Prin inot optinem un bun raport intre articulatii, oase si muschi. Oasele sunt bine protejate, rata de accidentari (fracturi) este foarte mica, iar articulatiile sunt, de asemenea, ferite de dislocari si luxatii.

5. Bun pentru persoanele cu leziuni
Inotul este potrivit si pentru persoanele care sufera de  diferite boli, cum ar fi artrita, care poate face dificila exersarea altor tipuri de antrenamente. Deoarece apa sprijina usor muschii, inotul este preferat de majoritatea celor care nu pot participa la exercitii de mare rezistenta.

6. Bun pentru persoanele cu dizabilitati
O invaliditate fizica, cum ar fi paraplegia, poate limita optiunile de antrenament. Deoarece apa ofera rezistenta si sprijin, multi oameni considera ca inotul este o optiune ideala. Inotul poate spori increderea si imbunatati abilitatile sociale, poate fi benefic pentru persoanele cu dizabilitati mintale.

7. Ajutor in  astm
Pe langa construirea rezistentei cardiovasculare, inotul poate creste capacitatea pulmonara si poate imbunatati controlul asupra respiratiei. In timp ce aerul umed al bazinelor interioare poate, de asemenea, sa contribuie la imbunatatirea simptomelor astmului bronsic, unele studii indica faptul ca produsele chimice dezinfectante utilizate in bazine pot face simptomele sa se inrautateasca.
Un antrenament de aproximativ o ora, la o intensitate medie, foloseste sistemul aerob. Inotand, avem nevoie de un flux mare de oxigen, ceea ce implica o buna functionare a plamanilor. In plus, e foarte benefic in afectiunile respiratorii, cum este astmul. Mediul acvativ, fiind lipsit de praf, ii ajuta pe asmatici, inotul ducand la curatarea foselor nazale, a bronhiilor, a plamanilor.

8. Imbunatateste simptomele de scleroza multipla (SM)
Practica inotul, acesta este unul dintre cele mai recomandate sporturi pentru ca apa din bazin pastreaza temperatura corpului scazuta. Un studiu a remarcat o reducere semnificativa a durerii atunci cand persoanele cu MS au luat parte la un program de inot de 20 de saptamani. Participantii au raportat, de asemenea, imbunatatiri in oboseala legate de SM si depresie.

 
9. Sigur in timpul sarcinii
Inotul este recomandat persoanelor gravide. Inotul te ajuta sa fii in forma, ceea ce va face mai usoara adaptarea la sarcina. De asemenea, te va ajuta sa te simti mai bine in legatura cu modificarile corpului. Practicat in sarcina, inotul este un exercitiu foarte bun, deoarecea apa ajuta la sustinerea greutatii castigate, ceea ce poate fi de mare ajutor, mai ales in ultimul trimestru.

10. Arde caloriile
Inotul este o modalitate excelenta de a arde caloriiInotul dezvolta foarte frumos musculatura, fortifica articulatiile, stimuleaza circulatia sangelui, creste imunitatea, rezistenta cardiopulmonara, topeste celulita, relaxeaza, alunga anxietatea si depresia. Intr-o ora de inot se ard peste 900 de calorii.

11. Varietate si distractie
Oamenii tind sa se plictiseasca de exercitii  repetitive, dar exista multe modalitati de a pastra interesul pentru inot. Insa inotul poate fi distractiv, iar modalitatile pot varia.

12. Ajuta la imbunatatirea somnului
Un studiu care a implicat adulti in varsta, cu insomnii, a raportat un somn imbunatatit la cei care au exersat inotul regulat. Daca este accesibil, inotul poate fi benefic pentru cei care cauta un somn mai bun.

13. Stimuleaza starea de spirit
Exercitiile elibereaza endorfinele, care imbunatatesc starea de spirit. Inotul poate, de asemenea, sa sporeasca increderea in sine si aptitudinile sociale, care pot influenta stima de sine a unei persoane. Un studiu  care a implicat persoanele cu dementa a aratat ca cei care au inotat in mod regulat intr-o perioada de 12 saptamani au prezentat o imbunatatire a dispozitiei.

 
14. Gestioneaza stresului
Exercitiul este o modalitate foarte buna de a scapa de stres si de anxietate. De asemenea, poate redirectiona mintea departe de gandurile ingrijoratoare. Chiar si 20 de minute de activitate fizica pe saptamana pot ajuta o persoana sa se simta mai relaxata.

15. Este accesibil
Desi inotul se incadreaza printre activitatile sportive nobile, se dovedeste a fi unul destul de accesibil in comparatie cu altele. Nici in ceea ce priveste echipamentul, inotul nu este deloc un sport costisitor.
Inotul arde calorii si poate ajuta o persoana sa piarda in greutate, precum si  sa-si imbunatateasca  tonusul muschilor si starea generala
Prin angajarea mai multor grupuri musculare si a sistemului cardiovascular, inotul poate oferi un antrenament excelent.


Schema de terapie cu produse naturiste
Produs NaturistDimineata-Pranz-SearaIndicatii

Pret total produse recomandate 0 RON

Explicatii Schema de terapie
1-1-1 reprezinta o tableta dimineata, 1 tableta la pranz, o tableta seara
Durata recomandata de terapie este de 3 luni consecutive daca nu se specifica separat
Schema recomandata pentru aceasta afectiune este compusa din toate produsele listate pe site, ele avand actiuni independente asupra afectiunii

Recenzii

Nu exista recenzii pentru aceasta afectiune. Fii primul care adauga o recenzie.

lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *