Cum facem sa ne mentinem sanatatea si echilibrul dupa o zi de munca la birou ?

Cum sa ramai activ chiar si la locul de munca?

0 recenzii
Cum sa ramai activ chiar si la locul de munca?

Milioane dintre noi au locuri de munca care ne obliga sa stam la birouri sau in jurul meselor de conferinta pentru cateva ore pe zi. Sederea pe perioade lungi de timp este asociata cu multe riscuri - dar cum putem face sa ramanem activi la locul de munca?

Chiar daca sunteti in birou toata ziua la locul de munca, exista o multime de modalitati de a ramane activ.
Cercetarile au demonstrat ca sederea pe o perioada lunga de timp este legata de obezitate, diabet zaharat de tip 2 si de un risc crescut de deces din cauza bolilor de inima si a cancerului.
Sederea excesiva poate incetini metabolismul, ceea ce are un impact asupra capacitatii organismului de a regla tensiunea arteriala si de zahar din sange, precum si de a descompune grasimea corporala.
Introducerea activitatii fizice in ziua de lucru ar putea reduce unele dintre sedentarismului.

Studiile arata ca  30 de minute de activitate, fie ca mergem la sala de gimnastica, calatorim cu bicicleta sau mergem la o plimbare, ar putea preveni 1 din 12 decese la nivel global. Stresul poate duce la afectarea bunastarii mentale, la simptomele depresive si la hipertensiunea arteriala .
Iata 5 sfaturi care v-ar putea ajuta sa fiti activi chiar si la locul de munca:

  • Bicicleta sau mersul pe jos la locul de munca

In functie de locatia locului de munca si de masura in care lucrati acasa, incercati sa schimbati modul in care ajungeti la si de la locul de munca. Lasati masina acasa si folositi bicicleta sau mergeti pe jos.
In comparatie cu transportul cu masina sau cu mijloacele de transport in comun, ciclismul sau mersul pe jos  la locul de munca a fost asociat cu un risc redus de deces  si cu un risc mai mic de cancer.
Atat ciclismul, cat si mersul la locul de munca au fost, de asemenea, asociate cu un risc mai scazut de boli cardiovasculare.
Mai mult, persoanele care se plimba pe jos au un indice de masa corporala mai scazuta (IMC) decat cei care se deplaseaza cu masina.
Cei care se deplaseaza activ la munca, pe jos sau cu bicicleta, beneficiaza, de asemenea, de imbunatatirea starii de bine , simtindu-se mai in masura sa se concentreze  mai bine decat cei care folosesc doar masina.
Daca sunteti supraponderal si inactiv, mersul cu bicicleta la locul de munca este la fel de eficient pentru a va ajuta sa pierdeti in greutate.
O plimbare de dimineata pana la locul de munca poate fi  tonicul pe care il cautati daca doriti sa slabiti, dar nu aveti timp sa vizitati in mod regulat sala de sport.

  • Ridicati-va in mod regulat

Pentru a reduce comportamentul sedentar si timpul petrecut pe scaun la locul de munca, trebui sa va ridicati timp de cel putin 2 ore in timpul zilei de lucru. O  activitate in picioare sau la lumina timp de 2-4 ore in timpul orelor de lucru pentru  cei care lucreaza la birou este recomandata. Incercati sa evitati o stare statica prelungita si sa va modificati frecvent postura pentru a preveni durerea musculara si oboseala.

  • Miscati-va mai mult

Mergeti mai degraba pe scari decat sa folositi liftul. Stim, dimineata sau seara poate fi obositor sa mai faci asta, insa, vei vedea ca aceasta va deveni in timp o obisnuinta. Cercetarile au demonstrat ca functia vasculara este afectata dupa 6 ore petrecute intr-un birou. Cu toate acestea, o plimbare in jurul biroului timp de 10 minute dupa o lunga perioada de sedere in jos poate restabili sanatatea vasculara.
Puteti folosi urmatoarele idei:

  1. deplasati-va la colegii de birou pentru a vorbi cu ei in loc sa trimiteti un e-mail.
  2. Luati scarile in locul ascensorului.
  3. Parcati masina la cateva blocuri distanta de intrarea dvs. de la locul de munca.
  4. Reorganizati-va biroul astfel incat sa trebuiasca sa va ridicati si sa ajungeti la orice obiecte pe care le utilizati in mod regulat.
  5. Setati o alarma pentru a va reaminti sa faceti o pauza de activitate .

 

  • Daca iti permite spatiul din jurul biroului, fa cateva exercitii fizice usoare.

Cateva exercitii de stretching iti pot detensiona muschii pentru a continua ziua in forta. Micile miscari la birou pot fi incurajate prin folosirea unei mingi.
Alte sfaturi:

  1. inlaturarea scaunelor de birou
  2. incurajarea mersului
  3. introducerea de jocuri la locul de munca
  4. consilierea angajatilor cu privire la activitate si nutritie

 

  • Luati o pauza activa la pranz

Mai degraba decat sa va mancati pranzul la computerul dvs. in timp ce verificati telefonul si raspundeti la e-mailuri, faceti o pauza si faceti ceva fizic . Va veti intoarce la locul de munca revigorati si mai capabili sa va concentrati pentru restul zilei. O pauza activa de pranz va poate ajuta sa va intoarceti la lucru, refacut si motivat.


Indiferent daca mergeti la o plimbare, faceti ciclism, inotati sau stati in sala de gimnastica timp de o ora, faceti exercitii de orice fel va va ajuta atat fizic cat si psihic.
Un studiu realizat pe mai mult de 1 milion de persoane a descoperit ca activarea fizica timp de cel putin o ora in fiecare zi poate elimina riscul crescut de deces asociat sedentarismului.
Programul de munca al omului modern variaza in functie de job, de sef, de activitate, dar si de eficienta fiecaruia in parte. Insa, indiferent de orele petrecute la serviciu, este esential sa ne pastram sanatatea fizica si psihica, mereu interdependente.Cel mai indicat este sa luam o scurta pauza, in care sa ne plimbam putin, sa mergem sa bem un pahar cu apa sau sa ne masam putin tamplele.


Schema de terapie cu produse naturiste
Produs NaturistDimineata-Pranz-SearaIndicatii

Pret total produse recomandate 0 RON

Explicatii Schema de terapie
1-1-1 reprezinta o tableta dimineata, 1 tableta la pranz, o tableta seara
Durata recomandata de terapie este de 3 luni consecutive daca nu se specifica separat
Schema recomandata pentru aceasta afectiune este compusa din toate produsele listate pe site, ele avand actiuni independente asupra afectiunii

Recenzii

Nu exista recenzii pentru aceasta afectiune. Fii primul care adauga o recenzie.

lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *