Untul- bun sau rau pentru colesterol?

Untul- bun sau rau pentru colesterol?

0 recenzii
Untul- bun sau rau pentru colesterol?

Cuprins

1. Cum afecteaza untul nivelurile de colesterol?
2. Simptomele si riscurile de colesterol ridicat
3. Unt vs. inlocuitori

Untul contine grasimi saturate si grasimi trans, ambele putand creste colesterolul lipoproteinelor cu densitate joasa (LDL) sau colesterolul rau, in sangele unei persoane. Majoritatea grasimilor saturate din alimentatia noastra provine din produse animale, inclusiv din carne rosie, oua si lactate. De asemenea, aceste alimente contin colesterol.

Multi oameni cred ca mancarea cu un aport ridicat de colesterol va creste in mod direct nivelul de colesterol din sangele lor. Cu toate acestea, Ghidul Dietar  din 2015 spune ca exista putine dovezi pentru o legatura intre colesterolul alimentar si nivelurile de colesterol din sange.
 

Cum afecteaza untul nivelurile de colesterol?

Mergi la cuprins


O lingura de unt nesarat contine 31 miligrame (mg) de colesterol si 7,2 grame (g) de grasimi saturate.
Se recomanda ca oricine isi doreste sa  scada colesterolul LDL nu trebuie sa consume mai mult de 5-6% din consumul total de calorii din grasimi saturate. Pentru o dieta de 2.000 de calorii, aceasta echivaleaza cu 11-13 g de grasimi saturate pe zi. Prin urmare, doua linguri de unt ofera mai multa grasime saturata decat cantiatea ce ar trebui consumata  zilnic.

 

Consumul de grasimi saturate poate creste nivelul colesterolului LDL al unei persoane. Deoarece untul contine o multime de grasimi saturate, persoanele cu un nivel ridicat de colesterol trebuie sa aiba grija la cantitatea pe care o consuma in fiecare zi. Se recomanda  inlocuirea acestuia cu alternative sanatoase de grasimi, cum ar fi avocado si ulei de masline.

Simptomele si riscurile de colesterol ridicat

Mergi la cuprins


Colesterolul ridicat nu poate produce intotdeauna simptome vizibile. Prin urmare, ar putea fi necesar un test de sange pentru a verifica nivelul colesterolului . Este esential sa se monitorizeze colesterolul in sange, deoarece nivelurile ridicate pot duce la ateroscleroza.

Ateroscleroza poate provoca urmatoarele probleme:

 

  • artere intarite
  • dureri in piept
  • infarct
  • accident vascular cerebral
  • boala arteriala periferica
  • boala de rinichi
  • Scaderea nivelului de colesterol

Un consum ridicat de legume si surse vegetale de proteine poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol. In timp ce multi oameni folosesc medicamente dupa o diagnosticare inalta a colesterolului, urmatoarele modificari ale stilului de viata pot ajuta:

  • consumati o multime de alimente sanatoase, care stimuleaza inima, cum ar fi fibre integrale, grasimi sanatoase si alimente bogate in acizi grasi omega-3
  • limitati consumul de uleiuri partial hidrogenate, alimente prajite si alimente care contin grasimi trans
  • mancati o multime de fructe si legume
  • inlocuiti carnea grasa cu carne slaba, cum ar fi curcanul, puiul si pestele
  • faceti exercitii timp de 30 de minute pe zi
  • limitati consumului de alcool
  • renuntati la fumat
  • incercati  sa va mentineti la o greutate sanatoasa

 

acidophilus cu psyllium pentru sanatatea digestiva

Unt vs. inlocuitori

Mergi la cuprins


Uleiurile bogate in grasimi nesaturate, dar cu continut scazut de grasimi saturate si trans sunt substituenti sanatosi ai untului. Acestea includ ulei de avocado, masline si ulei de floarea-soarelui.
Unii oameni folosesc margarina in locul untului, dar exista dovezi contradictorii cu privire la acest inlocuitor. Margarina foloseste ulei vegetal, adica contine adesea mai putin grasimi saturate decat untul, care contine grasime animala. Cu toate acestea, margarina poate contine si grasimi saturate si trans, deci este mai bine sa verificati etichetele nutritionale.

 

Comparand informatiile nutritionale de pe ambalajele alimentare, puteti face alegeri sanatoase. Scopul ar trebui sa fie limitarea cat mai mult posibil a consumului de grasimi saturati si trans.

Unele persoane cu colesterol ridicat ar putea avea nevoie de medicamente, insa medicii vor recomanda intotdeauna si schimbari alimentare suplimentare:

- gatitul cu uleiuri sanatoase, cum ar fi masline, avocado sau ulei de floarea-soarelui
- folosirea  iaurtului in loc de unt sau smantana

Hipercolesterolemia nu da nici o manifestare clinica. Consecinta hipercolesterolemiei, placa de aterom, sta la baza aparitiei afectiunilor cardiovasculare. Acest proces se desfasoara lent, in ani de zile.
Hipercolesterolemia afecteaza toate grupele de varsta, inclusiv copiii.
Sunt persoane tinere, intre 30-40 de ani, de regula barbati, mari fumatori, cu valori relativ mici ale colesterolului peste limita normala, care lucreaza intr-un mediu stresant, cu sau fara istoric in familie de boala cardiovasculara si care fac infarct miocardic acut in aparenta stare de sanatate. Insa, la o privire mai atenta, sunt prezenti mai multi factori de risc cardiovasculari. Unii nemodificabili : sexul, istoricul personal, altii (cei mai multi) modificabili : fumatul, hipercolesterolemia, stresul.
De aceea controlul medical anual la medicul de familie este important indiferent de varsta.
Acest control are ca scop identificarea din timp a factorilor de risc generali si cei cardiovasculari in special.
Odata cunoscuti factorii de risc, acestia pot fi eliminati prin mijloace simple.
Acest lucru poate fi salvator si ne fereste de aparitia de boli, unele dintre ele foarte grave, ce necesita medicatie costisitoare, de lunga durata, de cele mai multe ori pentru toata viata.
Putem afirma ca hipercolesterolemia este un inamic din umbra, care daca nu este corect abordat face mult rau.

Colesterolul din organism provine din doua surse: cel extern, pe care il gasim in alimente, si cel intern, care este sintetizat in ficat. Singurele alimente care contin colesterol sunt cele de origine animala, iar cantitatea de colesterol este cu atat mai mare cu cat produsul este mai gras. Anumite alimente te ajuta sa tii sub control nivelul colesterolului „rau”.

Pentru a tine colesterolul in frau, nu te baza doar pe medicamente. La fel de important este si ceea ce mananci. Afla ce alimente te pot ajuta!
 


Schema de terapie cu produse naturiste
Produs NaturistDimineata-Pranz-SearaIndicatii

Pret total produse recomandate 0 RON

Explicatii Schema de terapie
1-1-1 reprezinta o tableta dimineata, 1 tableta la pranz, o tableta seara
Durata recomandata de terapie este de 3 luni consecutive daca nu se specifica separat
Schema recomandata pentru aceasta afectiune este compusa din toate produsele listate pe site, ele avand actiuni independente asupra afectiunii

Recenzii

Nu exista recenzii pentru aceasta afectiune. Fii primul care adauga o recenzie.

lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *