Tipuri de vitamine si importanta lor

Tipuri de vitamine si importanta lor

0 recenzii

Cuprins

1. Importanta vitaminelor

Pentru a obtine toate vitaminele de care aveti nevoie si pentru a evita deficientele, este foarte important sa urmati o dieta echilibrata, care are un continut ridicat de fructe si legume. In cautarea fara sfarsit a sanatatii prin nutritie, este important sa analizam cele mai multe alimente cu continut de vitamine.
 

Importanta vitaminelor

Mergi la cuprins

Vitaminele sunt substante anorganice fara calorii care functioneaza ca si coenzime in procesele chimice ale organismului. Ele sunt esentiale pentru functionarea mai multor organe. Organismul natural sintetizeaza unele dintre vitaminele de care aveti nevoie. Totusi, deoarece acest lucru nu este suficient, corpul dumneavoastra poate obtine restul vitaminelor de care are nevoie prin alimente.

Desi toate alimentele contin vitamine, nici un singur aliment nu le contine toate, iar unele alimente sunt mai bogate in unele vitamine decat in altele. Exista 13 vitamine cunoscute pana acum: complexul A, B (B1, B2, B3, B5, B6, B8, B9, B12), C, D, E si K. Cerinta zilnica a unei persoane depinde de varsta si conditie. Avitaminoza, hipervitaminoza si hipovitaminoza sunt denumirile date ale dezechilibrelor vitaminice ale organismului.

 

Luarea de vitamine, minerale si alte suplimente alimentare a devenit o tendinta. Acest lucru se datoreaza oarecum oamenilor care sunt obsedati de cautarea tineretii si frumusetii.
Administarea de prea multa vitamina C poate scadea nivelurile de cupru ale organismului si, de asemenea, poate provoaca dureri de stomac si pietre la rinichi.

  • Vitamina A

Se considera a fi un antioxidant excelent si este bun pentru ochii. Vitamina A a fost identificata in 1913 si este un compus cunoscut si sub numele de retinol. Vitamina A este esentiala pentru reproducere, pentru mentinerea si reintinerirea tesuturilor epiteliale din piele (derma si epiderma), din plamani, tractul gastro-intestinal, uter si altele.
Vitamina A:
este necesara pentru sanatatea tegumentelor si protectia impotriva infectiilor
este un puternic antioxidant si imbunatateste imunitatea
ofera protectie impotriva multor forme de cancer
este esentiala pentru vederea nocturna
Ficatul contine cea mai mare parte a vitaminei A, urmata de morcovi, verdeata si spanac.

  • Vitamina B

Vitaminele B ajuta metabolismul celular si transforma carbohidratii in energie. Toate tipurile de carne (inclusiv organe comestibile) si produsele lactate contin o multime de vitamina B. Acestea sunt urmate de leguminoase, fructe uscate si fructe cu coaja lemnoasa.
Veganii ar trebui sa aiba in vedere faptul ca legumele nu au vitamina B12, deci este bine sa ia alte suplimente cum ar fi drojdia de bere si germenii de grau.

  • Vitamina C

Aceasta este cea mai populara vitamina care este un antioxidant mare si faciliteaza producerea de colagen, vindecarea ranilor si a proceselor respiratorii, printre multe alte beneficii.
Numeroase studii stiintifice atesta beneficiile unui aport optim de vitamina C, in special in prevenirea cazurilor de cancer, in intarirea sistemului imunitar, pentru grabirea procesului de cicatrizare a pielii, reduce riscul de cataracta si multe alte afectiuni specifice aparute odata cu inaintarea in varsta.

Deficitul de vitamina C se manifesta prin sangerarea gingiilor, predispozitia la viroze si infectii, lipsa apetitului, depresie, tulburari digestive, schimbari bruste de dispozitie, cicatrizarea lenta a ranilor, lipsa de energie.

Fructele si legumele au cea mai mare vitamina C, in special kiwi, coacaz rosu si fructe citrice. Ardeii, broccoli, varza si spanac sunt de asemenea bogate in vitamina C. De asemenea, alimentele de origine animala, cum ar fi laptele si ficatul.

  • Vitamina D

Este, de asemenea, cunoscut sub numele de "vitamina soarelui". Pastreaza sistemul dvs. scheletic sanatos, deoarece ajuta organismul sa absoarba calciul. Soarele este cel mai bun mod de a-l obtine, deoarece corpul o proceseaza si o produce.
In ceea ce priveste produsele alimentare:
Peste, in special peste uleios (somon, sardine, ton, etc.) si uleiurile lor au multa vitamina D.  Aceasta vitamina a fost adaugata la multe produse, cum ar fi laptele si cerealele.

  • Vitamina E

Este cunoscut pentru a ajuta la procesele de reproducere sexuala. Este un antioxidant si  intareste muschii. Prin efectul antioxidant, vitamina E protejeaza membranele celulare, mentine integritatea celulelor contra actiunii destructive a radicalilor liberi si descompune toxinele solubile in grasimi. In acest mod se previn multe forme de cancere (digestive, ovariene si de san) si se incetinesc procesele de imbatranire.
In bolile oftalmologice previne aparitia cataractei si evita pierderea acuitatii vizuale. Distrofiile musculare si osoase, precum si durerile provocate de osteoporoza si poliartroze, pot fi ameliorate cu vitamina E datorita efectului antiinflamator.

In afectiunile dermatice, vitamina E accelereaza refacerea tesuturilor lezate, vindecarea leziunilor si arsurilor si previne diverse infectii, inflamatii si tumori. Stimuland reactiile imunitare, vitamina E intarzie aparitia petelor maronii de batranete de la suprafata pielii.
Uleiul de peste, fructele de mare si ouale sunt bogate in vitamina E.
Legumele cu frunze verzi sunt cele mai bogate in vitamina E, precum si uleiurile vegetale presate la rece (in special uleiul din germeni de grau). Se gaseste si in migdale, alune si seminte de floarea-soarelui.

  • Vitamina K

Aceasta vitamina joaca un rol-cheie in prevenirea formarii cheagurilor de sange. Corpul asimileaza vitamina K in intestine. Aceasta vitamina, de asemenea, participa la sinteza osoasa si previne problemele cardiace.
O serie de substante din sange, cunoscute sub numele de factori ai coagularii, sunt dependente de vitamina K, adica nu pot fi sintetizate si nu isi pot exercita functiile decat in prezenta vitaminei K. Lipsa vitaminei K din organism conduce la aparitia tulburarilor de coagulare. Acest lucru se traduce prin sangerari, hemoragii, hematoame, epistaxis (scurgeri de sange din nas), menstruatie abundenta.
Se gaseste in principal in legume, cum ar fi  spanac, verdeturi, patrunjel. Ficatul, pestele, carnea de vita, ouale si cerealele sunt, de asemenea, bogate in vitamina K.
 


Schema de terapie cu produse naturiste
Produs NaturistDimineata-Pranz-SearaIndicatii

Pret total produse recomandate 0 RON

Explicatii Schema de terapie
1-1-1 reprezinta o tableta dimineata, 1 tableta la pranz, o tableta seara
Durata recomandata de terapie este de 3 luni consecutive daca nu se specifica separat
Schema recomandata pentru aceasta afectiune este compusa din toate produsele listate pe site, ele avand actiuni independente asupra afectiunii

Recenzii

Nu exista recenzii pentru aceasta afectiune. Fii primul care adauga o recenzie.

lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *