8 Beneficii de sanatate ale vitaminei B12, bazate pe stiinta

8 Beneficii de sanatate ale vitaminei B12, bazate pe stiinta

0 recenzii

Vitamina B12, cunoscuta si sub numele de cobalamina, este o vitamina esentiala de care corpul are nevoie, dar nu o poate produce.Se gaseste in mod natural in produse de origine animala, dar, de asemenea, se adauga la anumite alimente si este disponibil sub forma de supliment oral sau injectabil.

Vitamina B12 are multe roluri in corpul dumneavoastra. Aceasta sustine functia normala a celulelor nervoase si este necesara pentru formarea globulelor rosii si pentru sinteza ADN. Pentru majoritatea adultilor, doza zilnica recomandata (RDI) este de 2,4 mcg, desi este mai mare pentru femeile care sunt insarcinate sau alapteaza. Vitamina B12 poate sa va ajute organismul in moduri impresionante, cum ar fi prin cresterea energiei, imbunatatirea memoriei si prevenirea bolilor de inima.

Iata 8 beneficii de sanatate ale vitaminei B12:

  • 1. Ajuta la formarea celulelor rosii in sange si la prevenirea anemiei

Vitamina B12 joaca un rol vital in a ajuta organismul sa produca celule rosii. Nivelurile scazute de vitamina B12 cauzeaza o reducere a formarii globulelor rosii si impiedica dezvoltarea lor corecta. Celulele rosii sanguine sanatoase sunt mici si rotunde, in timp ce ele devin mai mari si in mod obisnuit ovale in cazurile de deficit de vitamina B12. Datorita acestei forme mai mari si mai neregulate, celulele rosii din sange nu se pot misca din maduva osoasa in sange la o rata adecvata, provocand anemie megaloblastica. Cand sunteti anemic, corpul dumneavoastra nu are suficienta globule rosii pentru a transporta oxigenul in organele vitale. Acest lucru poate cauza simptome cum ar fi oboseala si slabiciunea.

  • 2. Poate preveni defectele majore ale nasterii

Nivelurile adecvate de vitamina B12 sunt esentiale pentru o sarcina sanatoasa. Studiile arata ca sistemul nervos si creierul fatului necesita niveluri suficiente de B12 de la mama pentru a se dezvolta corespunzator. Deficitul de vitamina B12 in stadiile initiale ale sarcinii poate creste riscul aparitiei defectelor congenitale, cum ar fi defectele din tubul neural. Mai mult, deficitul matern de vitamina B12 poate contribui la nasterea prematura sau la avortul spontan. Un studiu a constatat ca femeile cu niveluri de vitamina B12 mai mici de 250 mg / dl aveau de trei ori mai multe sanse de a da nastere unui copil cu defecte congenitale, comparativ cu cele cu niveluri adecvate .
Nivelurile adecvate de vitamina B12 sunt cheia unei sarcini sanatoase. Sunt importante pentru prevenirea defectelor congenitale ale creierului si maduvei spinarii.

  • 3. Poate sprijini sanatatea osoasa si pot preveni osteoporoza

Mentinerea nivelurilor adecvate de vitamina B12 poate sustine sanatatea osoasa.

Un studiu efectuat pe mai mult de 2500 de adulti a aratat ca persoanele cu deficit de vitamina B12 au avut, de asemenea, o densitate mai mica decat densitatea minerala osoasa  normala. Oasele cu densitate minerala scazuta pot deveni ragile in timp, ducand la cresterea riscului de osteoporoza. Alte studii au aratat, de asemenea, o legatura intre nivelurile scazute de vitamina B12 si sanatatea slaba a oaselor si osteoporoza, mai ales la femei.
Vitamina B12 poate juca un rol vital in sanatatea osoasa. Nivelurile scazute ale acestei vitamine din sange au fost asociate cu un risc crescut de osteoporoza.

  • 4. Poate reduce riscul de degenerare maculara

Degenerarea maculei este o boala oculara care afecteaza in principal vederea. Mentinerea nivelurilor adecvate de vitamina B12 poate ajuta la prevenirea riscului de degenerescenta maculara legata de varsta. Cercetatorii considera ca suplimentarea cu vitamina B12 poate reduce homocisteina, un tip de aminoacid care se gaseste in sange. Nivelurile crescute de homocisteina au fost asociate cu un risc crescut de degenerescenta maculara legata de varsta.
Un studiu care a implicat 5.000 de femei in varsta de 40 de ani a concluzionat ca suplimentarea cu vitamina B12, impreuna cu acidul folic si vitamina B6, poate reduce acest risc. Mentinerea nivelurilor adecvate de vitamina B12 scade nivelul de homocisteina din sangele dumneavoastra. Acest lucru poate ajuta la prevenirea dezvoltarii degenerescentei maculare legate de varsta.

  • 5. Poate imbunatati dispozitia si simptomele depresiei

Vitamina B12 va poate imbunatati starea de spirit. Efectul vitaminei B12 asupra starii de spirit nu este inca pe deplin inteles. Cu toate acestea, aceasta vitamina joaca un rol vital in sinteza si metabolizarea serotoninei, o substanta chimica responsabila pentru reglarea starii de spirit. De aceea, deficitul de vitamina B12 poate duce la scaderea productiei de serotonina, ceea ce poate provoca o dispozitie depresiva.
Studiile sustin utilizarea suplimentelor de vitamina B12 pentru imbunatatirea simptomelor depresiei la persoanele cu deficit de vitamina.
In plus, nivelurile ridicate de vitamina B12 au fost asociate cu rezultate mai bune ale tratamentului si cu o probabilitate crescuta de recuperare de la tulburarea depresiva majora.
Vitamina B12 este necesara pentru producerea de serotonina, o substanta chimica responsabila de reglarea starii de spirit. Suplimentele cu vitamina B12 pot ajuta la imbunatatirea starii de spirit a persoanelor cu deficiente existente.

  • 6. Poate ajuta creierul

Deficitul de vitamina B12 a fost asociat cu pierderea memoriei, in special la adultii mai in varsta. Vitamina poate juca un rol in prevenirea atrofiei creierului.
Un studiu efectuat la persoanele cu dementa in stadiu incipient a aratat ca o combinatie de suplimente de vitamina B12 si omega-3 cu acid gras a incetinit declinul mental . Vitamina B12 poate ajuta la prevenirea atrofiei cerebrale si a pierderii de memorie.

  • 7. Imbunatateste sanatatea inimii prin scaderea homocisteinei

Nivelurile ridicate din sange ale homocisteinei comune de aminoacizi au fost legate de un risc crescut de boala cardiaca. Studiile au aratat ca vitamina B12 contribuie la scaderea nivelului de homocisteina, ceea ce poate reduce riscul de aparitie a bolilor de inima .

  • 8. Sustine parul, pielea si unghiile sanatoase

Avand in vedere rolul vitaminei B12 in productia celulara, nivelurile adecvate ale acestei vitamine sunt necesare pentru par, piele si unghii sanatoase. De fapt, nivelurile scazute ale vitaminei B12 pot determina diverse simptome dermatologice, inclusiv hiperpigmentarea, decolorarea unghiilor, modificari ale parului, vitiligo (pierderea culorii pielii in patch-uri) si stomatita unghiulara (colturile gurii inflamate si crapate). Suplimentarea cu vitamina B12 s-a dovedit a imbunatati simptomele dermatologice la persoanele cu deficit de B12 .
 


Schema de terapie cu produse naturiste
Produs NaturistDimineata-Pranz-SearaIndicatii

Pret total produse recomandate 0 RON

Explicatii Schema de terapie
1-1-1 reprezinta o tableta dimineata, 1 tableta la pranz, o tableta seara
Durata recomandata de terapie este de 3 luni consecutive daca nu se specifica separat
Schema recomandata pentru aceasta afectiune este compusa din toate produsele listate pe site, ele avand actiuni independente asupra afectiunii

Recenzii

Nu exista recenzii pentru aceasta afectiune. Fii primul care adauga o recenzie.

lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *