O lista cu 18 alimente indicate pentru a fi consumate in bolile de inima

18 alimente pentru o inima sanatoasa

0 recenzii

Pentru a preveni atacurile de inima, evitati alimentele nesanatoase si mancati alimente bogate in nutrienti, fibre si grasimi sanatoase. O dieta sanatoasa si un stil de viata activ sunt armele cele mai eficiente impotriva declansarii bolilor cardiovasculare. Expertii sunt de parere ca putem reduce riscul dezvoltarii acestor probleme de sanatate prin imbunatatirea stilului de viata, ce presupune, in primul rand, adoptarea unei diete alimentare sanatoase.

1.Somon
Somonul si alte tipuri de pesti grasi, cum ar fi sardinele si macroule, sunt liderii alimentelor sanatoase. Acest lucru se datoreaza faptului ca acestea contin cantitati mari de acizi grasi omega-3,  dovedite eficiente in  reducerea riscului de aritmie (batai neregulate ale inimii) si aterosclerozei  si scaderea trigliceridelor. Asociatia Americana Heart recomanda consumarea de peste si, de preferinta, de peste gras cel putin de doua ori pe saptamana. Suplimentele de Omega-3 sunt de asemenea disponibile ca suplimente alimentare.

2.Ovaz
Ovazul este bogat in fibre solubile, ceea ce poate duce la scaderea colesterolului. "Actioneaza ca un burete in tractul digestiv si scade colesterolul astfel  incat este eliminat din organism si nu este absorbit in fluxul sanguin", spune Lauren Graf. Graf recomanda evitarea fulgi de ovaz instant, care contin adesea zahar.

3.Coacaze
Nu doar afine, ci si capsuni si alte fructe de padure. Potrivit unui studiu din 2013, femeile cu varsta cuprinsa intre 25 si 42 de ani, care au consumat mai mult de trei portii de afine si capsuni pe saptamana, au avut un risc de atac de cord de 32% mai mic comparativ cu cei care au mancat mai putin. Autorii studiului au atribuit beneficiul compusilor cunoscuti sub numele de antociani, flavonoide (care sunt antioxidanti) care pot scadea tensiunea arteriala si pot dilata vasele de sange.

4.Ciocolata neagra
Mai multe studii au aratat ca ciocolata neagra va poate aduce beneficii inimii. S- a constatat ca un consum zilnic de ciocolata ar putea reduce atacurile de cord non-fatale si accidentul vascular cerebral la persoanele cu risc crescut de a dezvolta aceste probleme. Constatarile s-au aplicat numai la ciocolata neagra, adica ciocolata formata din cel putin 60-70% cacao. Ciocolata neagra contine flavonoide numite polifenoli, care pot ajuta tensiunea arteriala, coagularea si inflamatia. Din pacate, ciocolata cu lapte si cele mai multe batoane de bomboane nu intra in aceasta categorie atuncii cand vine vorba de protejarea inimii.

5.Citrice
Femeile care consuma cantitati mari de flavonoide gasite in portocale si grapefruit au un risc cu 19% mai mic de accident vascular cerebral ischemic (cauzat de cheag) decat femeile care nu consuma acesti compusi. Citricele sunt de asemenea bogate in vitamina C, care a fost asociata cu un risc mai scazut de boli de inima. Feriti-va de sucurile de citrice care contin zahar adaugat. Si trebuie sa stiti ca produsele de grapefruit pot interfera cu actiunea medicamentelor care coboara colesterolul, cunoscute sub numele de statine.

6.Soia
Produsele din soia, inclusiv  laptele de soia, sunt o modalitate buna de a adauga proteine ​​in dieta ta fara grasimi nesanatoase si colesterol. Produsele din soia contin niveluri ridicate de grasimi polinesaturate (bune pentru sanatatea ta), fibre, vitamine si minerale. In plus, soia poate reduce tensiunea arteriala la persoanele care consuma o dieta bogata in carbohidrati rafinati. Si in comparatie cu laptele sau alte proteine, proteina din soia poate scadea de fapt LDL sau colesterolul "rau".

7.Cartofi
Nu exista niciun motiv pentru a evita cartofii . Atata timp cat nu sunt prajiti, cartofii pot fi buni pentru inima ta. Sunt bogati  in potasiu, care pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Si sunt bogati in fibre, ceea ce poate reduce riscul de boli de inima.

8.Rosii
Ca si cartofii, rosiile sunt bogate in potasiu. In plus, ele sunt o sursa buna de licopen antioxidant. Licopenul este un carotenoid care poate ajuta la scaderea colesterolului "rau", la mentinerea vaselor de sange deschise si la scaderea riscului de atac de cord. Au un continut scazut de calorii si un continut scazut de zahar.

 9.Oleaginoase
Acestea includ migdale, nuci, fistic, arahide si nuci de macadamia, toate continand fibre bune pentru dumneavoastra. Ele contin, de asemenea, vitamina E, care ajuta la scaderea colesterolului rau.  Cautati soiuri care nu au multa sare adaugata.

10.Leguminoasele
Leguminoasele precum fasole, linte si mazare sunt o sursa excelenta de proteine ​​fara prea multe grasimi nesanatoase. Un studiu a constatat ca persoanele care au mancat leguminoase de cel putin patru ori pe saptamana au avut un risc cu 22% mai mic de boli de inima comparativ cu cei care le consumau mai putin de o data pe saptamana. Si legumele pot ajuta la controlul zaharului din sange la persoanele cu diabet zaharat. Scaderea nivelului zaharului din sange este esentiala pentru a ajuta oamenii sa evite complicatiile diabetului, dintre care una este boala de inima.

11.Ulei de masline extra virgin
Intr-un studiu de referinta, persoanele cu risc crescut de afectiune cardiaca care au urmat dieta mediteraneana (bogata in cereale, fructe, legume) suplimentata cu nuci si cel putin patru linguri de ulei de masline pe zi, si-au redus riscul de infarct miocardic cu 30%. Uleiul de masline este o sursa buna de grasimi mononesaturate, care ajuta la reducerea nivelului de colesterol si al glicemiei

12.Vin rosu
Vinul rosu sau cantitati mici de orice tip de alcool sunt considerate a reduce riscul bolilor cardiace. In timp ce unii spun ca un polifenol gasit in vinul rosu, resveratrolul, confera acestei bauturi un beneficiu suplimentar, cercetarile sugereaza ca orice tip de alcool functioneaza moderat. Ca si in cazul cafelei, insa, nici una dintre aceste proprietati nu este un motiv pentru a incepe sa beti alcool, spune Graf. De asemenea, puteti obtine resveratrol din surse non-alcoolice, cum ar fi untul natural de arahide si strugurii.

13.Ceai verde
De mult timp un favorit in Asia, ceaiul verde a devenit mai popular in Occident si poate aduce cu el beneficii semnificative pentru sanatate. S- a constatat ca persoanele care au baut patru sau mai multe cesti de ceai verde au avut un risc cu 20% mai mic de boli cardiovasculare si accident vascular cerebral.

14.Broccoli, spanac si struguri
Cand vine vorba de sanatatea ta, legumele verzi pot da un impuls suplimentar inimii. Acestea sunt bogate in carotenoide, care actioneaza ca antioxidanti si elibereaza corpul dumneavoastra de compusi potential daunatori. De asemenea, sunt bogate in fibre si contin tone de vitamine si minerale. Kale mai are si acizi grasi omega-3.

15.Cafea
Cafeaua consumata pe scara larga - poate, de asemenea, sa ajute sanatatea inimii. Un studiu a constatat un risc de 10- 15% mai mic de a muri de boli de inima sau alte cauze la barbati si femei care au baut cafea.

16.Seminte de in
Semintele de in, precum si semintele chia sunt bogate in acizi grasi omega-3, spune Graf. Acesta este motivul pentru care sunt bune pentru inima ta. Un alt motiv este continutul ridicat de fibre. Le puteti consuma ca gustari, impreuna cu alte fructe uscate, sau chiar si cu lapte sau  iaurt.

17.Avocado
Aceste fructe moi, gustoase au o reputatie bine stabilita pentru a oferi corpului si inimii grasimi sanatoase. Ca si uleiul de masline, avocado este  bogat in grasimi monosaturate care pot reduce factorii de risc pentru bolile cardiace, cum ar fi colesterolul.

18.Rodia
Rodia contine numerosi  antioxidanti, inclusiv polifenoli .


Schema de terapie cu produse naturiste
Produs NaturistDimineata-Pranz-SearaIndicatii

Pret total produse recomandate 0 RON

Explicatii Schema de terapie
1-1-1 reprezinta o tableta dimineata, 1 tableta la pranz, o tableta seara
Durata recomandata de terapie este de 3 luni consecutive daca nu se specifica separat
Schema recomandata pentru aceasta afectiune este compusa din toate produsele listate pe site, ele avand actiuni independente asupra afectiunii

Recenzii

Nu exista recenzii pentru aceasta afectiune. Fii primul care adauga o recenzie.

lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *