Sportul - o metoda simpla de a invinge depresia

0 recenzii

Exista o multime de experti care sustin ideea ca exercitiul fizic poate ajuta pacientii cu depresie, in special daca acestia au sau sunt expusi unui risc ridicat de a dezvolta alte afectiuni, cum ar fi obezitatea, bolile cardiovasculare sau diabetul.

Intr-o sinteza teoretica recenta, care a fost acceptata spre publicare si urmeaza sa apara in decembrie 2016 in jurnalul Preventive Medicine, se arata ca exista o legatura puternica intre activitatea fizica si sanatatea mentala. Mai specific, lipsa de activitate fizica predispune spre un risc ridicat de a dezvolta depresie, in timp ce activitatea fizica moderata este un factor de protectie major pentru prevenirea depresiei.

O serie de studii au aratat ca exercitiile fizice pot fi cel putin la fel de eficiente in tratarea depresiei ca medicamentele antidepresive. De exemplu, un experiment a aratat ca sportul poate diminua simptomele afectiunii chiar si cu 30%. Rezultatul a fost considerat „la fel de bun sau chiar mai bun decat consumul de medicamente”.

Orientarile actuale ale guvernului din Marea Britanie sugereaza ca adultii ar trebui sa faca 150 de minute de activitate fizica moderata sau viguroasa pe saptamana.
Activitatea fizica sporita este benefica pentru persoanele cu alte afectiuni medicale, cum ar fi obezitatea, diabetul si bolile cardiovasculare si, desigur, aceste conditii pot afecta persoanele cu depresie.

Pentru a functiona corect, creierul are nevoie de 20% din cantitatea de oxigen a corpului.
Activitatile in aer liber asigura oxigenarea creierului pentru ca tu sa te poti concentra asupra lucrurilor importante si sa ai o minte limpede pe durata intregii zile.

De exemplu, in Statele Unite, Institutul pentru Imbunatatirea Sistemelor Clinice, in cele mai recente orientari revizuite pentru tratarea adultilor cu depresie majora in asistenta primara, afirma ca "activitatea fizica si implicarea activa a pacientilor sunt de asemenea utile in ameliorarea simptomelor depresie“.
S-a constatat ca 'exercitiul singur reduce simptomele pacientului  la fel de eficient ca terapia comportamentala cognitiva '.

In Australia, autoritatile din domeniul sanatatii sugereaza ca exercitiile nu numai ca usureaza depresia prin influentarea substantelor chimice cerebrale cum ar fi serotonina, dar pot ajuta si la stimularea stimei de sine deoarece persoana isi asuma un rol activ. A fi mai activ din punct de vedere fizic, de exemplu prin participarea la sporturile de echipa, poate avea, de asemenea, un efect pozitiv asupra vietii sociale.
Alte beneficii includ inducerea unei stari de spirit mai relaxate si, de asemenea, in timpul exercitiilor, este putin probabil ca oamenii sa se gandeasca la ceea ce ii face sa fie deprimati. Acestea sunt in plus fata de beneficiile fizice dovedite, precum imbunatatirea capacitatii cardiovasculare, contributia la mentinerea greutatii sanatoase si reducerea colesterolului si tensiunii arteriale.

Exercitiul fizic poate ajuta oamenii sa se recupereze din depresie si sa ii impiedice sa devina deprimati in primul rand. Angajarea in exercitiu ajuta persoanele care sufera de depresie sa-si recapete controlul asupra corpului lor, ceea ce reprezinta un pas spre obtinerea controlului asupra altor aspecte ale vietii lor.
Este recomandat c adultii sa faca 150 de minute de activitate cu intensitate moderata in fiecare saptamana si ar trebui sa inceapa treptat, daca nu au exersat o perioada de timp. Chiar si o plimbare de 15 minute poate face diferenta ajutand la relaxare.
Un alt mod de a incepe este sa luati parte la sporturile de echipa, sa mergeti la ore de curs intr-un centru sportiv sau in sala de sport sau sa fiti mai activi in viata de zi cu zi, cum ar fi mersul pe jos sau ciclismul in loc sa utilizati masina.

Un studiu japonez din 2009, a aratat ca persoanele care au ales sa faca o plimbare de 20 de minute prin padure aveau un nivel mai scazut al hormonului stresului, comparative cu aceia care au ales sa se plimbe 20 de minute prin oras. Un alt studiu a aratat ca adultii care s-au plimbat timp de un ceas prin padure s-au simtit mai putin anxiosi si functiile memoriei s-au imbunatatit.

Concluzia cercetatorilor a fost ca interventiile care urmaresc imbunatatirea rezistentei cardiovasculare, prin sport, ofera beneficii antidepresive semnificative. Acestea sunt sustinute de datele din studii anterioare care au aratat ca orice nivel de activitate fizica, inclusiv nivele scazute precum exercitiile usoare sau o plimbare, pot preveni instalarea depresiei.


Schema de terapie cu produse naturiste
Produs NaturistDimineata-Pranz-SearaIndicatii

Pret total produse recomandate 0 RON

Explicatii Schema de terapie
1-1-1 reprezinta o tableta dimineata, 1 tableta la pranz, o tableta seara
Durata recomandata de terapie este de 3 luni consecutive daca nu se specifica separat
Schema recomandata pentru aceasta afectiune este compusa din toate produsele listate pe site, ele avand actiuni independente asupra afectiunii

Recenzii

Nu exista recenzii pentru aceasta afectiune. Fii primul care adauga o recenzie.

lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *