Cum putem sa ne reglam tensiunea arteriala in mod natural?

Presiunea arteriala ridicata este o afectiune periculoasa care poate dauna inimii, iar atunci cand nu este tratata la timp, creste riscul aparitiei bolilor de inima si a accidentului vascular cerebral.

Vestea buna este ca solutiile de a scadea tensiunea arteriala sunt la indemana noastra, astfel incat, va propunem in continuare cateva metode naturale de a regla tensiunea arteriala:

Faceti miscare in mod regulat

Exercitiul fizic este cea mai buna solutie pentru reglarea tensiunii. Sportul si activitatea fizica fac inima sa fie mai puternica si sa pompeze eficient sangele. 150 de minute de exercitiu fizic moderat precum mersul pe jos sau 75 de minute de exercitiu intens, ca alergatul, facute o data pe saptamana, ajuta la mentinerea sanatatii inimii.

Diminuati doza de sodiu

Sarea este principalul element ce intra in alimentatia zilnica ce ne asigura doza de sodiu. Totusi, studiile recente au dezvaluit ca sarea este consumata in cantitati mult mai mari decat este necesar, ceea ce conduce si la un consum de sodiu mai mare. Excesul de sare in organism este asociat cu tensiune arteriala crescuta si accidente vasculare.

Incercati sa eliminati din rutina alimentara mancarurile procesate si sa condimentati mancarea mai degraba cu ierburi si condimente decat cu sare.

Consumati alcool cu moderatie

La nivel mondial, consumul de alcool este responsabil de 16% din cazurile de tensiune arteriala crescuta.

Desi unele studii sugereaza faptul ca o cantitate mica de alcool poate proteja inima, aceste beneficii pot fi umbrite de efectele negative ale alcoolului asupra inimii.

Limitati consumul de alcool si asigurati-va ca va incadrati in limitele normale: un pahar pe zi pentru femei si doua pentru barbati.

Consumati mai multe alimente bogate in potasiu

Potasiul este un mineral important care ajuta corpul sa elimine sodiul si sa diminueze presiunea in vasele de sange. Cercetatorii trag un semnal de alarma asupra faptului ca omul modern are o dieta cu un consum ridicat de sodiu si unul scazut de potasiu.

Pentru a va asigura ca mentineti echilibrul optim intre sodiu si potasiu, incepeti sa consumati mai multe alimente bogate in potasiu: legume (rosii, cartofi, cartofi dulci, salate sau spanac), fructe (pepene galbenm banane, avocado, portocale si piersici), lactate (lapte sau iaurt), ton, somon, nuci si seminte.

Invatati sa va controlati nivelul de stres

Stresul este un element declansator al tensiunii arteriale ridicate.

Daca stresul de care suferiti tinde sa capete un caracter cronic, atunci corpul dumneavoastra se afla intr-o stare permanenta de alerta. La nivel fizic, acest lucru se traduce printr-un ritm cardiac alert si vase de sange ingustate.

Daca suntem stresati avem tendinta sa adoptam si alte obiceiuri ce pot altera sanatatea inimii precum consumul de alcool sau al alimentelor nesanatoase. Prin ascultatul de muzica linistitoare care ajuta la relaxarea sistemului nervos si reducerea timpului petrecut la munca puteti face schimbari majore in bine pentru sanatatea inimii.

Consumati ciocolata neagra

Ciocolata neagra si cacaoa sunt bogate in flavonoide, substante chimice ce ajuta la dilatarea vaselor de sange. Pentru a avea efect asupra tensiunii arteriale crescute, acestea trebuie consumate in cantitati mici.

Scapati de kilogramele in plus

Daca stiti ca greutatea dumneavoastra a depasit limitele normale, luarea unor masuri pentru a reveni la numarul optim de kilograme se poate dovedi benefica pentru sanatatea sistemului cardiovascular. Potrivit unui studiu publicat in 2016, pierderea a numai 5% din masa corporala poate reduce semnificativ tensiunea arteriala. De exemplu, pierderea a 7.7 kg este asociata cu o scadere a tensiunii sistolice arteriale cu 8.5 mm Hg si una de 6.5 mm Hg a celei diastolice.

Efectul este si mai vizibil daca urmarea unei diete este insotita de exercitii fizice. Scaderea in greutate ajuta vasele de sange sa se dilate si sa se contracte mai bine, ceea ce usureaza rolul ventriculului stang al inimii de a pompa sange.

Renuntati la fumat

Acest obicei nociv incurajeaza aparitia bolilor de inima, iar fiecare fum inhalat provoaca o usoara crestere a tensiunii arteriale.

Evitati zaharul si carbohidratii rafinati

Adaosul de zahar din alimente si bauturi afecteaza tensiunea arteriala, iar dovada sta faptul ca studiile au demonstrat ca femeile care consuma chiar si o singura doza de bauturi acidulate pe zi au un nivel mai ridicat al tensiunii arteriale spre deosebire ce cele care consuma mai rar acest tip de racoritoare.

Si nu numai zaharul este cel care trebuie consumat mai rar, ci si carbohidratii rafinati de genul celor gasiti in faina alba, care sunt repede transformati de organism in zahar.

Consumati fructe de padure

Fructele de padure nu doar ca au gust bun, ci contin si polifenoli, substante ce se regasesc in componenta acestor plante si care au efecte benefice pentru mentinerea sanatatii cardiace.

Suplimentati-va dieta cu produse naturale

Unele suplimente naturiste pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale, iar printre cele mai eficiente se numara:

  • extractul de usturoi
  • berberina, care creste producerea de oxid nitric si implicit scade tensiunea
  • proteine din zer
  • ulei de peste
  • flori de hibiscus care sunt bogate in antocianine si polifenoli

La nivel national, o buna parte din cauzele bolilor cardiovasculare sunt provocate sau agravate de obezitate si supraponderabilitate. calivita.topnaturiste.ro va recomanda produsul naturist Nopalin. Nopalin este un supliment alimentar natural produs de CaliVita pe baza de extract de cactus Nopal care ajuta la detoxifierea organismului si la buna functionare a sistemului gastrointestinal prin continutul sau bogat in fibre, vitamine (B1, B2, niacina) si minerale. Nopalin impiedica asimilarea grasimilor si sustine descompunerea si arderea acestora, iar datorita efectului sau diuretic, mentine sanatatea vezicii urinare si a rinichilor. Nopalin are o actiune complexa asupra organismului, cel mai important beneficiu avandu-l asupra greutatii corporale si a nivelului de glicemie.